Skaistumam un veselībaiVeselība

Kā notievēt bez bada sajūtas un mocīšanās

Pavasaris jau ir pienācis pats par sevi, neskatoties uz ne visai labvēlīgiem laika apstākļiem. Pandēmijas mājsēde lielākajai daļai no mums nav nākusi par labu dažu lieku kilogramu veidā. Un tuvojoties ziemas sezonas drēbju nolikšanai skapī, mēs katrs gribam izskatīties skaisti un tikt vaļā no liekā. Bet, kā notievēt bez bada sajūtas un smagas cīņas, kas liek padoties jau pirmajās dienās?

Galvenais ir ēst mēreni, kaut nedaudz pavadīt laiku svaigā gaisā un, ja iespējams, 10-15 minūtes veltīt rīta vingrinājumiem. Tad pludmalē būs ar ko lielīties. Šodien caurskatīsim populārākās tēzes par pareizu uzturu un uzzināsim, kas ir panākumu atslēga.

Olbaltumvielas, tauki un ogļhidrāti

Olbaltumvielas, tauki un ogļhidrāti ir katrā dabīgā produktā. Ogļhidrāti kalpo kā degviela: ar tiem mēs iegūstam enerģiju darbam, normālai domāšanai un pat atpūtai. Tauki ir iesaistīti metabolismā un ieeļļo locītavas. Olbaltumvielas ir nepieciešamas mūsu ķermenim, lai izveidotu muskuļus.

Problēma ir tā, ka ogļhidrāti mēdz uzkrāties organismā un pārvērsties taukos. Tie padarīs cilvēku apaļīgu daudz ātrāk nekā tauki, īpaši dabiskie. Piemēram, cilvēks mīl bekonu ar maizi. Viņš pieņemsies svarā tieši maizes dēļ (jo tajā ir daudz ogļhidrātu), nevis speķa (parasto tauku) dēļ.

Attiecīgi, lai zaudētu pāris kilogramus, ieteicams nelietot: kūkas, saldējumu, smalkmaizītes, maizi, limonādes (cukurs = ogļhidrāti), saldumus. Turklāt tā ir vienkārši neveselīga pārtika, kuru principā nevajadzētu lietot. Tajā skaistā ietilpst arī kūpinātas desas, gaļa un zivis, margarīns, kausētais siers, manna (tā dēļ, ka tajā nav nekā noderīga vai nepieciešama) un piena produkti no piena pulvera.

Bet šos produktus var izmantot svara zaudēšanai: maize, kas izgatavota no pilngraudu miltiem, bez rauga, gandrīz visus graudaugus, izņemot mannu, pupas (augu olbaltumvielas), visus dārzeņus, augļus (ja ievēro mēru), ogas, riekstus un sēklas (arī mēreni, tie ir pilni ar ļoti veselīgiem augu taukiem).

Nebaidieties ēst arī: olas (zinātnieki ir pierādījuši, ka tajās ir ļoti maz holesterīna), avokado (tauki), jebkuras tīras zivis, eļļas.

Ātra svara zaudēšana ar badošanos

Teiksim uzreiz, tas ir absurds un pilnīgi nelietderīgi. Pirmkārt, atteikšanās ēst ir saistīta ar faktu, ka tu vienkārši nespēsi tikt galā ar saviem pienākumiem. Darbā, mājās, bērnu audzināšanu. Cilvēks nevar dzīvot bez ēdiena, it īpaši tāpēc, ka tas ir vajadzīgs pat mūsu smadzenēm. Sajūta pret notiekošo kļūs notrulināta, kļūst grūtāk domāt, pastāvīgs nogurums. Kam tas vajadzīgs?

Turklāt vienmēr pastāv risks kaut ko sabojāt kuņģa-zarnu traktā. Čūla vai kāds cits kaitējums var būt tikai pumpuriņi. Bet, pat ja tas tevi nebaida, ir vēl viens iemesls. Kad ķermenis nesaņem barības vielas, tas nonāk enerģijas taupīšanas režīmā. Vienkārši sakot, tas sadedzina muskuļus un pārvērš tos taukos. Un ne otrādi. Tātad, tev izdosies nevis notievēt, bet kļūsi tikai resnāks… Turklāt ķermenis vēlāk uzņemto pārtiku noglabās tauku rezervēs- ja nu atkal nāksies saskarties ar badu. Tā rezultātā, pat ja būsi zaudējis pāris kilogramu, tos ātri atgūsi atpakaļ un pat ar uzviju.

Neēd vakarā

Tas, protams, nav paredzēts visiem. Bet, ja pēc 18:00 neesi izsalcis, neēd. Tas nekaitēs, un dažos gadījumos tas pat palīdzēs. Piemēram, daži var sajust smaguma sajūtu vēderā, ja tiek ēsts vēlu vakarā. Vakariņās ieteicams ēst kaut ko vieglu, piemēram, biezpienu vai sasmalcinātu banānu. Nevajadzētu izēst ceptu kartupeļu pannu 2 naktī…

Mani vecāki ir resni, un es arī būšu. Tā ir ģenētika

Tā ir dumja atruna. Tavs ķermeņa tips var būt tāds, ka tu iegūsti papildu taukus un muskuļus (šos cilvēkus sauc par endomorfiem), bet tas ir labi. Galvenais negulēt uz dīvāna un uzskatīt sevi par bodipozitīvu cilvēku, bet ēst pareizi. Protams, arī fiziskās aktivitātes nekaitēs. Galu galā tās ir noderīgas arī sirdij.

Tālāk darbojas fizikas likumi. Ja tu patērē pietiekami daudz enerģijas, svarā nepieņemsies. Ja uzņemtais būs vairāk, kā patērētais, tas atspoguļosies spogulī. Ja patērēsi vairāk, kā uzņem, izdosies arī notievēt. Cilvēkiem nav aptaukošanās no glāzes ūdens un maizes gabala. Centies ieviest dienasgrāmatu un pierakstīt tajā visas maltītes. Visu, ko apēd un izdzer.

Ūdens un greipfrūti

Pastāv viedoklis, ka dienā jāizdzer vismaz 2 litri ūdens. Tam var piekrist, ja esi augumā garš vīrietis, kurš nodarbojas ar sportu. Ūdens ir jādzer, kā minimums, kad rodas slāpes. Vēl labāk: glāze ik pēc pāris stundām. Ziemā mazāk un vasarā vairāk. Nav nopietnu pētījumu, ka ūdens varētu palīdzēt zaudēt svaru.

Un kopā ar dzeramo ūdeni pastāv mīts par greipfrūtu un seleriju, kas paši “apēd” visus tavus liekos taukus, kamēr tu tos sagremo. Patiešām, šie pārtikas produkti ir ļoti viegli un neļaus tev pieņemties svarā. Bet, piemēram, greipfrūtam ir cukuri, kas ir vienkārši ogļhidrāti, kas uzreiz pārvēršas taukos. Un daudz seleriju vienkārši izstaipīs tavu vēderu. Diez vai tu to patiešām vēlies.

Uzturs ir vesela zinātne. Tajā tiek ņemti vērā daudzi dažādi faktori, piemēram, glikēmiskais indekss, olbaltumvielu biosintēze un citi garlaicīgi termini. Profesionāliem sportistiem, aktieriem vai ļoti slimiem cilvēkiem tajā ir jāiedziļinās. Parastam cilvēkam pietiek ar to, kas rakstīts iepriekš- ēst var visu, bet ar mēru. Un jāpatur prātā, ka jāpatērē vairāk, kā uzņemts, tad arī liekais svars nebūs tava problēma un izdosies notievēt par pāris kilogramiem bez pārmērīgas badošanās un spēku izsīkuma!

Avots

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *