Kāds ir ilgmūžības noslēpums

Vai esat vēlējies nodzīvot līdz 100 gadiem? Un, lai arī tikai retajam izdodas svinēt tik godpilnu gadadienu, mēs turpinām sapņot par zinātnes un medicīnas attīstību, par jaunām tehnoloģijām, kas ļaus, ja ne dzīvot mūžīgi, tad vismaz izbaudīt garākas vecumdienas.

Bet šodien runāsim par to, kā nodzīvot ilgu mūžu un kādas pazīmes norāda, ka konkrētam cilvēkam ir visas iespējas dzīvot, lai sasniegtu 100. gadadienu.

Ja pirms 100 gadiem vīriešu vidējais dzīves ilgums, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs, bija aptuveni 50 gadi, tad šodien šis rādītājs ir pieaudzis līdz 76 gadiem. Mūsdienu amerikāņu sievietes vidēji izdzīvo līdz pat 81 gada vecumam. Šajā piemērā var redzēt, ka dzīves ilgums ir palielinājies par aptuveni 50%. Tas ir pārsteidzoši, kaut arī zinātnieki to neuzskata par robežu.

Protams, attīstītajās valstīs ilgmūžība kļuvusi iespējama, pateicoties uzlabotiem dzīves apstākļiem, kā arī progresam medicīnā. Bet jūs varat dzīvot ilgi un izbaudīt labu veselību jebkurā pasaules malā. Un, lūk, kas ir tas, kas atšķir potenciālo ilgdzīvotāju no citiem.

Optimisms
Ja domājat pozitīvi un neieciklējies pat nopietnās problēmās, tad no dzīves jūs saņemat lielāku baudu, piedzīvojat mazāk stresa. Zinātnieki ir pārliecināti, ka optimisms palīdz izvairīties ne tikai no sirds un asinsvadu problēmām, bet arī samazina vēža iespējamību.

Veselīgs miegs
Viens no ilgdzīvotāju ieradumiem ir dienas miegu. Pat pusstunda atpūtas pusdienlaikā ievērojami samazina sirds slimību attīstības iespējamību. Bet, ja jūs pietiekami neizgulieties katru dienu, ieviesiet par ieradumu atpūsties dienas vidū.

Augļu un dārzeņu patēriņš
Pareizs uzturs palīdz ķermenim saglabāt veselību. Tāpēc katru dienu ir nepieciešams ēst vismaz nedaudz dārzeņu un augļu.

Jūras produktu patēriņš
Sirds un asinsvadu problēmas daudz biežāk apiet tos, kuri uzturā regulāri iekļauj jūras veltes. Omega-3 taukskābju pārpilnība veicina pareizu metabolismu. Tas ir īpaši svarīgi vecumdienās.

Jaunības sajūta
Ja mazāk domājat par skaitļiem pasē un jūtaties jaunāki, nekā patiesībā esat, tad jums ir liela iespēja nodzīvot ilgu mūžu. Bet, ja jūs mēģināt pateikt mazāku vecumu negaidītam jautājumam par jūsu gadiem, tā ir laba zīme.

Aktīvums
Gadu gaitā ķermeņa fiziskās iespējas pasliktinās. Mēs nekļūstam tik stipri, ne tik ātri, ne tik izturīgi kā jaunībā. Bet tas nav iemesls, lai vispār izslēgtu fiziskās aktivitātes. Un jo vairāk cilvēks pārvietojas, jo vairāk viņam ir interešu, jo vairāk laika viņš pavada svaigā gaisā, jo labāka ir viņa morāle un fiziskais stāvoklis.

Draugu pārpilnība
Sabiedriski cilvēki dzīvo ne tikai interesantāk, bet arī ilgāk. Uzturēšanās sabiedrībā glābj jūs no depresijas, rada vajadzīguma izjūtu, uzlabo garastāvokli. Vientulība un izolācija ļoti reti piemīt simtgadniekiem. Turklāt ir svarīgi, lai saziņas lokā būtu ne tikai vienaudži, bet arī jaunāki cilvēki.

Slaida figūra
Visu mūžu ir grūti palikt slaidam. Neskatoties uz to, zinātnieki novērojuši, ka cilvēki ar tievu ķermeņa uzbūvi, visticamāk, dzīvo ilgāk nekā tie, kuriem ir pārāk plaša jostasvieta (sievietēm vairāk nekā 80 cm vai vīriešiem vairāk nekā 90 cm).

Ūdens pielūgšana
Lai uzturētu pareizu metabolismu, ir svarīgi katru dienu dzert pietiekami daudz tīra ūdens. Mūsu ķermenis sastāv no apmēram 70% ūdens, un tāpēc regulārs šī šķidruma trūkums noteikti nepalīdzēs dzīvot ilgāk. Turklāt ir svarīgi dot priekšroku ūdenim, nevis kafijai, tējai un citiem dzērieniem.

Protams, ir arī daudzi citi faktori, kas nosaka cilvēka dzīves ilgumu. Svarīga loma ir ģenētiskai nosliecei, intelektuālai darbībai, intensīvai garīgai dzīvei un vēl daudz kam citam. Bet tomēr tas, ka daudz kas ir atkarīgs no mums pašiem, ir iepriecinoši, un tāpēc ar pienācīgu rūpību jūs varat dzīvot ne tikai interesanti, bet arī ilgu laiku.

Avots

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *