Skaistumam un veselībaiVeselība

Kāpēc ēst arbūzus kaut katru dienu

Lai gan līdz pašu audzētajiem arbūziem vēl ir ko pagaidīt, veikalos to cenas pamazām sāk priecēt, un arī garša ir gana patīkama. Lai arī arbūzus nebūtu vēlams ēst uz nakti- gluži vienkārši tāpēc, ka bieži nāksies doties uz tualeti-, tos sezonas laikā uzturā vajadzētu iekļaut gana bieži. Izrādās, ka arbūzu ēšana palīdz stiprināt imūnsistēmu, uzlabo sirds darbību, aizsargā mūsu redzi… un tie nav visi šo lielo ogu ieguvumi. Zinātnieki no visas pasaules ir veikuši pētījumus, kas pierāda, ka arbūzus ēst ir ļoti veselīgi.

Stiprina imūnsistēmu

Viena arbūza porcija satur vairāk nekā 25% no ikdienas C vitamīna devas, kas ir tieši iesaistīts imūnsistēmas uzturēšanā. Turklāt pētījumi liecina, ka ar C vitamīnu bagātu pārtikas produktu lietošana veicina kolagēna veidošanos, kas ir būtiska šūnu struktūras un imūnsistēmas veselības uzturēšanai.

Atbalsta normālu ķermeņa mitrināšanu

Arbūzā ir 92% ūdens, kas nozīmē, ka tas palīdz uzturēt Tava ķermeņa hidratāciju. Pētījumi liecina, ka hidratācijas uzturēšana ir būtiska visu ķermeņa sistēmu pareizai darbībai.

Palīdz atgūties pēc treniņa

Pētījumā, kas publicēts žurnālā Journal of Agricultural and Food Chemistry, atklāts, ka sportisti, kuri slodzes laikā dzēra arbūzu sulu, pēc slodzes atveseļojās ātrāk. Pētnieki šo rezultātu saista ar L-citrulīnu, kas atrodams arbūzā. Šī organiskā aminoskābe palīdz uzlabot asins plūsmu, kas veicina ātrāku muskuļu atjaunošanos.

Palīdz saglabāt redzi

Arbūza mīkstums satur tādas vielas kā beta karotīns, C vitamīns, E vitamīns un cinks. Pētījums par ar vecumu saistītām acu slimībām, kurās piedalījās 5000 cilvēku vecumā no 55 līdz 89 gadiem, parādīja, ka cilvēkiem ar vieglu makulas deģenerāciju slimība palēninās, ikdienā lietojot šīs vielas saturošas zāles.

Kontrolē svaru

Viens svarīgs faktors, kas veicina sāta sajūtu, ir kopējais patērētās pārtikas daudzums. Tā kā arbūzs satur milzīgu daudzumu ūdens, to var ēst daudz, vienlaikus iegūstot mazāk kaloriju.

Samazina asinsspiedienu

Saskaņā ar USDA datiem, tasē arbūzu mīkstuma ir 170 miligrami kālija. Mayo klīnikas zinātnieki ir secinājuši, ka šis būtiskais elektrolīts un minerāls palīdz samazināt nātrija ietekmi uz asinsspiedienu. Floridas štata universitātes pētījums, kurā piedalījās 13 pusmūža aptaukojušies vīrieši un sievietes ar hipertensiju, atklāja, ka arbūzs var pazemināt asinsspiedienu gan miera stāvoklī, gan stresa laikā.

Arbūzu sēklas ir bagātas ar barības vielām

Izrādās, ka var ēst ne tikai arbūza mīkstumu, bet arī sēklas. International Journal of Current Research teikts, ka arbūzu sēklas ir bagātīgs barības vielu, olbaltumvielu, magnija, dzelzs un cinka avots. Lai ēstu sēklas, vienkārši apslaki tās ar olīveļļu un cep 15 minūtes uz vidējas uguns.

Uzlabo sirds veselību

Perdjū universitātes un Kentuki universitātes pētnieki secinājuši, ka arbūzā atrodamās vielas pazemina holesterīna līmeni un samazina aplikuma daudzumu, kas nosprosto artērijas.

Novērš astmas attīstību

Arbūzs un citi augļi un dārzeņi, kas bagāti ar C vitamīnu, var cīnīties ar brīvajiem radikāļiem, kas, pēc ekspertu domām, izraisa astmu.

Lai arī arbūzi ir ļoti veselīgi, paturi prātā, ka visu vajag ar mēru, pat labo. Īpaši uzmanīgiem ar arbūzu patēriņu jābūt tiem, kam ir nieru saslimšanas. Lielais filtrējamais šķidruma daudzums var radīt papildu nevajadzīgu slodzi.

Avots

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *