Kāpēc ir vērts no uztura izslēgt maizi

Aiz ieraduma vai lielas mīlestības daudzi no mums ēd maizi ar gandrīz visu: zupa ar maizi, omlete ar maizi, sviestmaize ar biezu desas šķēli vai no klaipa atlauzta rika, pat makaronus mēdz ēst ar maizi! Mīļā un lētā maize ir pārtikas produkts, ar kuru ir uzaugusi vairāk nekā viena paaudze. Bet ir arī tādi, kas rāda piemēru: dzīve ir daudz labāka bez maizes.

Ādas stāvoklis uzlabojas, svars samazinās, parādās enerģija… Vai tā ir taisnība? Šodien pētīsim, kā atteikšanās no maizes var ietekmēt jūsu veselību un izskatu.

Uztura speciālistiem un gastroenterologiem nav iebildumu pret pilngraudu, auzu, rudzu miltu vai kliju maizi – ēdiet tik daudz, cik vēlaties! Bet baltmaize, kas pagatavota no kviešu miltiem, ir pavisam cits stāsts. Pēc ekspertu domām, baltmaize, kas izgatavota no augstas kvalitātes miltiem, ražota, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas, rada daudz vairāk kaitējuma nekā laba. Lūk, kāpēc ir vērts atteikties no baltmaizes.

No tās nav nekāda labuma

Baltmaize ir īsts pārtikas tukšums, kas izgatavots no augstas kvalitātes miltiem! Protams, kvieši satur daudz barības vielu, bet tās aiziet bojā, saberžot graudus miltos. Augstākās kvalitātes milti satur ne vairāk kā 30% noderīgu vielu, kas var būt aktīvi 2 nedēļu laikā pēc produkta pagatavošanas. Un pēc tam? Nekāda labuma.

Garšas trūkums

Baltmaizei nav izteiktas garšas, tāpēc tik daudz to ir iemīlējuši. Šādas maizes šķēle nekaitēs tam, lai novērtētu to produktu garšu, ar kuriem to parasti izmanto – zupa, siers, gaļa. Bet arī nepapildinās, kā tas ir, ja tiek izmantota pilngraudu maize.

Toksicitāte

Pieprasījums pēc kviešiem nepārtraukti pieaug: ir nepieciešams vairāk un ātrāk! Lai iegūtu dāsnu ražu, ražotāji netaupa naudu pesticīdiem, un, lai atbrīvotos no kaitēkļiem un sēnēm, viņi audzē kultūras ar kaitīgām ķimikālijām.

Lai padarītu miltus baltu, tie tiek balināti ar ķimikālijām – hloru, nātriju un kalcija pirosulfātu un benzoilperoksīdu. Lai izvairītos no kaitīgas ietekmes uz ķermeni, vienmēr jānorāda, vai maize ir izgatavota no organiskiem vai rafinētiem miltiem. Pēdējais ir viskaitīgākais!

Ādas problēmas

Pirms tērējat naudu kosmetologam, pārskatiet savu diētu. Ādas izsitumi bieži ir nepietiekama uztura un neveselīgu ēšanas paradumu rezultāts.

Glutēns, kas atrodas baltajā maizē, praktiski netiek izvadīts no organisma, nokļūstot uz zarnu sienām un bojājot tās bārkstiņas. Secinājums: barības vielas, kas atrodas citos pārtikas produktos, tiek absorbētas mazākā mērā.

Atkarība

Smalkmaizītes, maizītes, kruasāni un pīrādziņi var izraisīt reālu atkarību. Maizes gabaliņš izraisa neprātīga cukura daudzuma izdalīšanos asinīs un ar to – spēku un vitalitāti.

Bet strauji augošais cukura līmenis asinīs tikpat strauji samazinās – lēni stiepjamies pēc vēl viena maizes gabala, lai iegūtu kāroto enerģiju. Pēkšņi glikozes lēcieni nav joks! Maizes ļaunprātīga izmantošana var izraisīt diabētu.

Priekšlaicīga novecošanās

Uztura speciālisti ir vienisprātis: miltu ēdiena cienītāji parasti izskatās vecāki par saviem gadiem. Barības vielu noplicināšana- baltmaize nekādā veidā neveicina jaunuma un skaistuma saglabāšanu. Ja vēlaties ēst maizi, tad tikai no rudziem vai auzām un klijām!

Slikta gremošana

Vai Jūs uztraucaties par vēdera uzpūšanos un vēdera izeju? Tas viss ir saistīts ar glutēnu vai drīzāk tā nepanešanu. Ja esat jutīgi pret lipekli vai to nepanesat, kuņģa un zarnu gļotāda vienkārši nespēj absorbēt nepieciešamās uzturvielas no pārtikas.

Lai bagātinātu ķermeni ar nepieciešamo šķiedru daudzumu un palīdzētu gremošanas sistēmai strādāt kā pulkstenim, iegādājieties tikai pilngraudu maizi! 5-6 šīs maizes šķēles satur dienas normu šķiedrvielu daudzuma.

Liekais svars

Atteikšanās no miltiem ir drošs solis ceļā uz sapņu figūru. Maizes gabaliņš nodevīgi nosēžas uz augšstilbiem, sēžamvietas un vēdera, bet tā saturs nonāk asinsritē glikozes veidā un uzreiz izraisa badu. Lai zaudētu svaru, nav nepieciešams pilnībā atteikties no maizes – jūs varat droši iekļaut pilngraudu maizi savā uzturā.

Šādos miltu produktos ir mazāk kaloriju, daudz šķiedrvielu un mikroelementu, kas nepieciešami ķermenim. Bet pārliecinieties, ka neēdat maizi pārāk daudz!

Ja neesat gatavs pilnībā izslēgt baltmaizi no uztura, dietologi iesaka izvēlēties kviešu produktu ar dažādām piedevām: griķi, prosa, saulespuķu sēklas, linsēklas, sīpoli, ķirbji, burkāni. Šādos produktos papildus lipeklim, cietei un kalorijām ir arī noderīgas šķiedrvielas.

Mēs vēlamies brīdināt, ka pilnīga atteikšanās no var izraisīt pārmērīgu nogurumu, nervozitāti un neapmierinātību ar sevi, tāpēc pilngraudu maizes šķēle dienā ne tikai nekaitēs figūrai, bet arī aiztaupīs depresiju.

Avots

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *