Nūjošanas labā ietekme

Reti kuru vairs pārsteidz vasaras vidū staigājoši cilvēki ar “slēpošanas” nūjām rokās. Sporta veids, kas pazīstams kā nūjošana, kļūst arvien populārāks. Un, lai gan, skatoties uz šiem “kājāmgājējiem” no malas, var šķist, ka tas domāts tikai neuztrenētiem cilvēkiem, tas tā gluži nav.

Šodien sīkāk apskatīsim, kā staigāt ar nūjošanas nūjām un kas padara šo sportu tik skaistu, turklāt tas tiek uzskatīts par vienu no efektīvākajiem un daudzpusīgākajiem.

Nūjošana ir viegla fiziskā aktivitāte, kas ir pelnījusi popularitāti. Un, ja kādam ir grūti peldēt, braukt ar velosipēdu vai skriet, tad ar nūjošanu var lieliski noslogot muskuļus.

Fakts ir tāds, ka ar parastu staigāšanu tiek nodarbināti aptuveni 60% muskuļu, savukārt nūjojot- 90%. Tas ir viegli izskaidrojams, jo, staigājot ar nūjām, daļa slodzes tiek sniegta rokām, pleciem un pat kaklam. Tajā pašā laikā tiek sadedzinātas daudz vairāk kaloriju un sirds ritms palielinās par aptuveni 10-15 sitieniem minūtē.

Enerģijas patēriņa ziņā nūjošanu var salīdzināt ar skriešanu, bet sirds un asinsvadu sistēma tiek mazāk noslogota. Tāpēc pastaigas ir piemērotas ne tikai sportistiem un trenētiem cilvēkiem, bet arī tiem, kam ir liekais svars vai sirds problēmas. Šī iemesla dēļ nūjošanas priekšrocības veciem cilvēkiem ir patiesi milzīgas.

Kāds jautās: ja staigāšana ar nūjām ir tik noderīga, kāpēc neizmantot tradicionālo slēpošanu? Fakts ir tāds, ka slēpošana prasa gan atbilstošu gada laiku, gan sarežģītāku aprīkojumu. Turklāt slēpošanas metode ir daudz sarežģītāka, ir vairāk kontrindikāciju, un jūs nevarat to nosaukt par drošu.

Var ilgstoši uzskaitīt nūjošanas ietekmi uz veselību. Bet vispirms ir vērts atzīmēt muskuļu sistēmas nostiprināšanos, uzlabotu sirds darbību, uzlabotu koordināciju, izturības palielināšanos un asinsspiediena pazemināšanos. Nūjošana palīdz koriģēt stāju, mazināt muskuļu spazmas, kā arī iegūt konsekventi labu garastāvokli endorfīnu ražošanas dēļ.

Tomēr, lai iegūtu šīs un citas pozitīvas sekas, jums jānūjo pareizi. Pirmkārt, jums ir pareizi jāizvēlas nūjas: tām jābūt pareiza garuma.

Lai noteiktu vēlamo nūju garumu, jums jāreizina augums centimetros ar koeficientu 0,68 un jāapaļo līdz apaļam skaitlim. Piemēram, ja esat 170 cm garš, tad 170 * 0,68 = 115,6 – jums ir jāizvēlas 115 cm garums.

Ir vērts pievērst uzmanību arī pareiziem apaviem. Vislabāk ir dot priekšroku elastīgām un vieglām čībām ar mīkstu arkas atbalstu. Zolei nevajadzētu būt līdzenai – papēža zonai jābūt slīpai. Pretējā gadījumā vienkārši nebūs iespējams pareizi pārvietoties – ritināt no papēža uz pirkstiem.

Ej uz nākamo lapu, lai lasītu tālāk!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *