Skaistumam un veselībaiVeselība

Zems hemoglobīna līmenis: kā to celt?

Hemoglobīns mūsu organismam ir ļoti svarīgs- tas nodrošina skābekļa transportēšanu un piegādi iekšējiem orgāniem, kas nodrošina visu mūsu organisma darbību. Hemoglobīna līmeņa samazināšanās parasti norāda uz anēmijas attīstīšanos. Rodas slikta pašsajūta, pasliktinās orgānu darbība. Nepieciešams celt hemoglobīna līmeni ar uzturu vai uztura bagātinātājiem, bet pirms to dari, konsultējies ar ārstu!

Lai zems hemoglobīna līmenis nekļūtu par Tavu ikdienas problēmu, nepieciešams sabalansēts uzturs, dzelzi saturoša pārtika. Turklāt jāzina arī vielas, kas traucē dzelzs uzsūkšanos organismā- tanīns (piemēram, tējā), kalcijs (nelieto dzelzs preparātus kopā ar piena produktiem), kafija, šķiedrvielas, kā arī kuņģa skābumu mazinoši medikamenti.

Lai dzelzs efektīvāk uzsūktos, noteikti lieto C vitamīnu- vismaz 80 mg/dienā, kas ir aptuveni 250 grami brokoļu vai ziedkāpostu, Briseles kāpostu, svaigu zemeņu, greipfrūtu, dzērveņu, ananāsu vai apelsīnu sulas. Dzelzs patēriņš kopā ar C vitamīnu uzlabo dzelzs uzsūkšanos pat trīs reizes.

Ja izvēlies uzturā iekļaut vairāk dzelzi saturošu produktu, izvēlies šos:

Putras, graudaugi

Griķi ir īpaši bagāti ar dzelzi, īpaši, ja tie nav līdz galam novārīti, bet vēl labāk diedzēti zaļie griķi. Daudz dzelzs satur arī pupas, rudzi, zirņi, lēcas.

Augļi

Līderi dzels saturā ir granātāboli, āboli, bumbieri, plūmes, persiki, banāni, hurma, aprikozes (žāvētas aprikozes), cidonijas.

Dārzeņi un zaļumi

Bietes, sīpoli, tomāti, kartupeļi, īpaši cepti un ar mizu, ķirbis, zaļie dārzeņi, pētersīļi, dilles, spināti, jaunie rāceņu dzinumi, sinepes, pieneņu lapas pavisam noteikti spēs celt hemoglobīna līmeni.

Ogas

Iekļauj uzturā upenes, mellenes, dzērvenes, zemenes, meža zemenes.

Sulas

Sarkano augļu sula, granātābolu, biešu un burkānu sulas arī efektīvi palīdz uzņemt dzelzi.

Īpaši apdomā burkānu iekļaušanu uzturā- 100 grami katru dienu no rīta tukšā dūšā palīdzēs efektīvi paaugstināt dzelzs līmeni asinīs. Sarīvē burkānus un papildini ar karotīti eļļas, lai arī eļļā šķīstošie vitamīni varētu uzsūkties.

4 efektīvas receptes, lai zems hemoglobīna līmenis Tevi neuztrauktu

1. Ņem vienādu daudzumu sarkanās bietes, burkānus un rutkus. Izspied no tiem sulu, samaisi un lieto 1-2 ēdamkarotes katru dienu vairākus mēnešus.

2. Ņem vienādās daļās bērzu un nātru lapas. 2 ēdamkarotes lapu maisījuma aplej ar 1,5 glāzēm verdoša ūdens, atstāj uz 1 stundu, nokās un pievieno 0,3 glāzes biešu sulas. Izdzer dienas laikā trīs līdz četrās devās 20 minūtes pirms ēšanas. Ārstēšanas kurss ir 8 nedēļas.

3. Ābolu-biešu sula hemoglobīna paaugstināšanai: sulām jābūt svaigi spiestām. Lieto pa nelielai glāzei divas reizes dienā. Attiecība ir aptuveni 20% bietes, pārējais ābols! Dzer divas nedēļas.

4. Lielisks līdzeklis hemoglobīna celšanai: sasmalcini griķus kafijas dzirnaviņās un dzer šo pulveri ar ūdeni, pa ēdamkarotei 3 reizes dienā.

Avots

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *